1. (1)Menüden "Kurs Kursiyer İşlemleri" bağlantısına tıklanır. (2) Devamsızlık ve not girişi için "İşlemler" sütunundaki simgeye tıklanır.
  2. (1)Açılan pencerenin ilk sekmesi devamsızlık sekmesidir. (2)Devamsız girişi için kursiyer seçilir. (3)Devamsız olduğu tarih satırına gelinir. (4)Devamsızlık olduğu ders saati sayısı seçilir ve kaydet düğmesine tıklanır.
  3. (1)Not girişi için not giriş sekmesi seçilir. (1)Verilen kurs programı modüler ise modüllerin not girişleri ayrı ayrı seçilerek girilmesi gerekmektedir. (3) Kursiyer sınav not girişi yapılır. (4)Kaydet simgesine tıklanır.
  4. Kursa kayıtlı kursiyerin çeşitli nedenlerden dolayı ayrılması e-özel otomasyon sisteminde aşağıdaki şekilde işlem görmektedir.

    (1)Kayıt İptal sekmesine tıklanır. (2)Kursiyerin durumu seçilir. (3) Yapılan işlemin onay durumu işaretlenir. (4)Kayıt simgesine tıklanır.
  5. Ücret/Dekont işlemleri için;

    (1)Ücret/Dekont sekmesine tıklanır. (2)Ücret girişi/güncellemesi yapılır. (3)Dekont numarası güncellemesi yapılır. (4)Kaydet simgesine tıklanır.
  6. Kursa ait tüm işlemler tamamlandığında ve kurs bittiğinde;

    (1)Kurs sonu onayı sekmesine tıklanır. (2)Kursiyer işlemleri tamamlanmıştır kutucuğu işaretlenir. (3) Kaydet simgesine tıklanır.

    Bu işlem yapıldığında artık devamsızlık, not düzenlemeleri gibi işlemler artık yapılamaz.Sonraki aşama olarak katılım belgesi görüntüleme ve yazdırma işlemleri yapılacaktır.