Müdürlüğün görevleri;
- İdari konularla ilgili olarak:
- Genel Müdürün emir yazılarını hazırlamak ve ilgililere tebliğ etmek.
- Genel Müdürün randevularını düzenlemek.
- Genel Müdürlük arşivini ilgili mevzuat hükümleri doğrultusunda düzenlemek ve ilgili iş ve işlemleri yürütmek.
- Genel Müdürlük binasındaki yerleşim değişikliklerinde, nakil ve yerleşimle ilgili düzenlemeleri yapmak ve takip etmek.
- Daire başkanlıklarının ihtiyaç durumuna göre kırtasiye ve sarf malzemelerini dağıtmak.
- Binanın güvenlik, temizlik, bakım ve onarım işlerini yaptırmak, kontrol etmek.
- Ayniyat, gelen-giden evrak işleri ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek.
- Genel Müdürlükte bulunan ana sistem ve bağlı bulunan terminallerle bilgisayar ve diğer donanımın (güç kaynağı, aküler, yazıcılar fotokopi makineleri ve benzeri) kullanıma hazır durumda bulundurulmasını, bakım ve kontrolünü sağlamak.
- Genel Müdürlükçe yayımlanması gereken yayın ve dokümanın baskı ve dağıtım işlerini yürütmek.
- Sivil savunma ve koruyucu güvenlik hizmetleri ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek,
- İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek.
- Şube Müdürlüğünün görev alanı ile ilgili konularda açılan davalara ilişkin İzleme, Denetim ve Hukuk Daire Başkanlığına görüş ile istenilen bilgi ve belgeleri vermek.
- Diğer Bakanlık ve birimlerden konusu itibarıyla sehven gelen yazıları ilgili birime göndermek üzere hazırlayıp Öğrenci İşleri ve AR-GE Daire Başkanına imzalatarak göndermek.
- Daire başkanlıklarından gönderilen protokolleri arşivlemek.
- Mali konularla ilgili olarak:
- Genel Müdürlüğün bütçe ihtiyaçlarını ilgili birimlerle koordineli olarak tespit etmek, yıllık bütçe teklifini hazırlamak ve diğer işlemlerini yürütmek.
- Özel okullarda eğitim alan öğrencilere verilecek eğitim ve öğretim desteğiyle ilgili iş ve işlemleri yürütmek.
- Özel mesleki ve teknik eğitim okullarına eğitim ve öğretim desteği ödeneklerini göndermek.
- Özel okullarda öğrenim gören öğrencilerden burs almaya hak kazananlara ilişkin ödenekleri göndermek.
- Engellilerin destek eğitim giderleri ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek.
- Hizmet içi eğitim faaliyetleri ile ilgili ödenekleri göndermek.
- Haberleşme ve mahkeme giderlerine ilişkin ödemeleri yapmak.
- Genel Müdürlükte görevli personelin maaş ve harcırah giderlerine ilişkin iş ve işlemleri yürütmek.
- Personel konularıyla ilgili olarak:
- Personelin atama, nakil, geçici görevlendirme işlemlerini yürütmek, görevden ayrılma ve başlama yazılarını yazmak.
- Personelin özlük hakları ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek.
- Personelin özlük dosyalarını tutmak, izin onaylarını almak ve askerlikle ilgili işlemlerini yapmak.
- Görevli personelin ödül ve cezayla ilgili işlemleri yapmak.
- İş hacmine göre diğer birimlerle koordineli olarak personelin birimlere dağılımını sağlamak.
- Genel Müdürlüğün kadro durumuna göre personel ihtiyacını takip etmek, bununla ilgili yazışmaları yapmak.
- Mevzuatta hüküm bulunmayan veya daha önce görüş verilmeyen konularda Eğitim Politikaları Daire Başkanlığından görüş istemek.
- Şube Müdürlüğünün görev alanına giren e-posta, CİMER ve MEBİM başvurularını cevaplandırmak.
- Genel Müdür tarafından verilen diğer görevleri yapmak.